I dag er der 
5
5
 ledige job på Danskekommunerjob.dk
262
262
 ledige stillinger i profiljob netværket
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
CTR I/S

CTR I/S

|
Storkøbenhavn
|
Indrykket 25-10-2018

1 ØKONOM OG 1 CONTROLLER DER VIL UNDERSTØTTE BÆREDYGTIG OG KLIMAVENLIG VARMEFORSYNING

CTR søger to nye fagligt stærke medarbejdere en økonom, der skal arbejde med ny regulering, udbud og indkøb, og en controller til opgaver inden for overordnet økonomistyring og den daglige økonomiske drift.

 

Interesserer du dig for fremtidens forsyning, og trives du i en ansvarsfuld stilling i en mindre organisation, hvor vi er tæt på hinanden, og ambitionerne hver gang er kvalitet, effektivitet og professionalisme?

 

Hvis ja, så er stillingen som enten økonom eller controller i CTR noget for dig. CTR er Danmarks største varmetransmissionsselskab, som køber og leverer fjernvarme til Frederiksberg, Gentofte, Gladsaxe, København og Tårnby.

 

Den årlige omsætning er på mere end 2 mia. kr. Stillingerne indgår i stabsfunktionen og varetager en række tværgående opgaver for hele organisationen.

 

Arbejdsopgaver for økonomen:

 

Økonomens primære opgaver bliver:

 

  • Central person i CTR's overgang til ny økonomisk regulering:
    - Afdække og fortolke nye krav og implementere dem, herunder forudsige udfordringer og arbejde konstruktivt på løsningsmuligheder sammen med myndigheder og organisationer.

     

  • Central person for udbud og indkøb:
    - Koordinere fremtidige udbuds- og indkøbsforretninger i samarbejde med driften - både i relation til konkrete anlægsprojekter og også mere løbende serviceydelser af både teknisk og administrativ karakter. I forlængelse heraf bidrage til at optimere CTRs lagerstrategi i kombination med indkøbsopgaverne.

     

  • Drive og udvikle CTR's fremtidige arbejde med assets management.

     

 

Erfaring og baggrund for økonomen:

 

  • En økonomisk baggrund som cand.polit., cand.oecon., cand. merc. jur. eller lignende.

  • Kendskab til regulering inden for forsyning herunder gerne kendskab til varme- og energiområdet.

  • Kendskab til udbud og indkøb samt erfaring fra virksomheder underlagt offentlig udbudslovgivning

  • Erfaring fra arbejde i en politisk styret organisation hvor erfaringer både kan være erhvervet fra myndigheder, tilsynsvirksomhed, forsyningsvirksomhed eller lignende er en fordel.

 

Erfaring med en eller flere opgavetyper i stillingen er en fordel, men det forventes ikke, at økonomen i udgangspunktet har indsigt i alle relevante opgaveområder.

 

Arbejdsopgaver for controlleren:

 

Controllerens primære opgaver bliver:

Central person for CTR's regnskabsførelse:

  • Udarbejde budget og aflægge årsregnskab efter varmeforsyningsloven og efter de kommunale regnskabs principper samt varetage løbende likviditetsstyring og styring af finansiering.

  • Videreudvikle internt budget og budgetopfølgning både på de administrative- og anlægsomkostninger og dermed understøtte en effektiv og struktureret økonomistyring.

  • Vedligeholde og udvikle kontoplan, økonomisystem

  • Central person for samarbejdet med bank, forsikringsselskab og revisor.

  • Varetage løbende driftsopgaver inden for bogføring, betalinger, momsregnskab, indberetninger og lønudbetaling, hvor controlleren skal afløse og aflaste CTR's bogholder/regnskabsmedarbejder.

  • Være sparringspartner for bogholder/regnskabsmedarbejder.

 

Controlleren skal derfor kunne tage fra på meget konkrete daglige opgaver, når der er behov for det, og samtidig have blik for de store linjer.

 

Erfaring og baggrund for controlleren:

  • Relevant økonomisk baggrund på HD, cand.merc. eller tilsvarende niveau.

  • Erfaring med regnskabs- og budgetarbejde.

  • Erfaring med IT- og økonomisystemer, som fx Dynamics AX

  • Erfaring fra arbejde i en politisk styret organisation og evt. branchekendskab indenfor forsyningssektoren er en fordel.

 

Vi lægger vægt på følgende personlige kompetencer hos de to nye medarbejdere:

  • Selvstændig, målrettet og med en struktureret arbejdsform

  • Gode analytiske og kommunikative evner både i skrift og tale

  • Driftssikker og kvalitetsbevidst

  • God til at overholde deadlines og til at opfylde interne og eksterne krav til en virksomhed som CTR

  • Serviceminded, lydhør og dygtig til at skabe gode samarbejdsrelationer og netværk

 

CTR tilbyder to alsidige og varierede stillinger med stor indflydelse på egne opgaver.

CTR er en mindre organisation, da vores opgaver i høj grad er udliciteret. Vi er derfor en kreds af højt specialiserede og erfarne mennesker, der synes, vores arbejde er rigtigt spændende. Vi er afhængig af tæt og løbende vidensdeling på tværs og af en stor følelse af medansvar for vores fælles opgave at levere bæredygtig og effektiv fjernvarme.

 

Vi har fokus på faglig og personlig udvikling, herunder efteruddannelse - og har et godt arbejdsklima med en sund balance mellem arbejdsliv og privatliv. Ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst med KL og indebærer flextid, pensionsordning, sundhedsforsikring og andre personalegoder. Tiltrædelse 1. januar 2019 eller hurtigst muligt.

 

Yderligere oplysninger fås hos Marianne Andersen (CTR) på telefon 6043 2552, Kamma Eilschou Holm (CTR) på telefon 2251 3476 eller Lars Bo Pedersen (MUUSMANN) på telefon 4022 8718. Læs mere om CTR på www.ctr.dk.

 

Søg stillingerne på www.muusmann.com/stillinger.

 

Ansøgningsfrist: Torsdag den 15. november 2018.

 

Der afholdes 1. samtaler 19. og 20. november, test 21. og 22. november og 2. samtaler 28. november.

Kontakt

CTR I/S

Stæhr Johansens Vej 38
2000
Frederiksberg
Tlf: 3818 5777
Praktisk information
Oprettet:
25-10-2018
Udløber:
15-11-2018
Kviknummer:
LJA-67057932
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Lignende job
Skive Kommune
Skive, Vestjylland
Frist:
20-11-2018
Frederiksberg Kommune
Frederiksberg, Storkøbenhavn
Frist:
19-11-2018