I dag er der 
2
2
 ledige job på Danskekommunerjob.dk
215
215
 ledige stillinger i profiljob netværket
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
Skive Kommune

Skive Kommune

|
Himmerland
|
Indrykket 31-01-2017

Udviklingsorienteret og erfaren økonomikonsulent søges til det specialiserede socialområde i Skive Kommune

 

Har du lyst til at være med til at sikre, at Skive Kommune bruger pengene på det specialiserede socialområde bedst muligt? Kan du se nye muligheder på det specialiserede socialområde? Mener du, at god økonomistyring er en forudsætning for både sikker drift og faglig udvikling? Og ser du dig selv som en stærk holdspiller, der holder af at dele viden med både kolleger og eksterne og interne samarbejdspartnere?

 

Så har vi i Sekretariatet i Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen i Skive Kommune en rigtig spændende stilling til dig, hvor du sammen med både dine kolleger i Sekretariatet, Socialafdelingen og Sundhedsafdelingen vil spille en vigtig rolle i udviklingen af det specialiserede socialområde.  

 

Jobbet som økonomikonsulent

Som konsulent hos os skal du bidrage til effektiv økonomistyring og fokusere på, at vi bruger ressourcerne bedst muligt samt have blik for tværgående koordinering og hensyn. Du vil blive en del af sekretariatets økonomigruppe, hvor dine opgaver primært vil omhandle det specialiserede socialområde, som er kendetegnet ved en høj grad af kompleksitet og et behov for tæt styring og opfølgning. Det er et område med politisk bevågenhed og udvikling.

 

Sammen med dine kolleger skal du løse opgaver, der blandt andet omfatter

  • udvikling og drift af økonomistyringen, hvor du vil indgå i et tæt partnerskab med chefen og ledergruppen på området

  • udarbejde ledelsesinformation for området, herunder prognoser og analyser 

  • bidrage i budgetprocessen med bl.a. budgetdannelse, budgetopfølgning og regnskabsafslutning med eventuelle forklaringer på afvigelser

  • yde support og sparring til ledelserne på fagområderne

  • ansvarlig for områdets takstarbejde, herunder være kommunens repræsentant i den tværkommunale/regionale takstgruppe

  • varetage løbende driftsopgaver herunder beregning af husleje, el, varme m.v. ved borgere i 107 og 108 tilbud samt opgaver vedr. betaling og opkrævning.

 

Stillingen er en 37 timers stilling og er placeret i Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningens sekretariat og herunder afdelingens økonomigruppe. I økonomigruppen er der 5 medarbejdere og en teamleder, som varetager den daglige ledelse. Personaleledelsen varetages af sekretariatschefen.

 

I stillingen arbejdes der med hovedfokus på Socialområdet, men der vil også være opgaver, der går på tværs af Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen.

 

Økonomikonsulenten arbejder således både på tværs af forvaltningen og som ressourceperson på fagområderne.

 

Vi søger en udviklingsorienteret, erfaren og engageret økonomikonsulent

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, hvis du har en solid erfaring inden for den kommunale økonomifunktion, er udviklingsorienteret og selvstændig i din opgaveløsning. Vi forventer, at du har en stærk økonomisk baggrund f.eks. inden for kommunal revision, en kommunal uddannelse kombineret med relevant efteruddannelse eller en lang videregående uddannelse kombineret med kommunal erfaring.

 

Derudover forventer vi, at du

  • har indsigt i kommunernes opgaver og gerne relevant erfaring med det specialiserede socialområde

  • kan skabe overblik og struktur i store talmængder og kan forholde dig analytisk til disse

  • har det godt med en balance mellem driftsopgaver og udviklingsopgaver

  • arbejder struktureret og har overblik

  • er fleksibel, god til at samarbejde og i pressede situationer er klar til at give en hjælpende hånd på andre områder

  • er god til at kommunikere både på skrift og i tale og kan sætte dig ud over dit eget fagsprog

  • tager selvstændigt initiativ og byder ind med forslag og ideer

  • er åben, engageret og kan grine, mens du har travlt

 

Vi kan tilbyde

  • et udfordrende og selvstændigt job med dygtige og engagerede kolleger i en organisation, der er stor nok til, at vi på nogle områder kan gå forrest, men samtidig så lille, at der hverken er langt til politikere eller borgere.

  • mulighed for at arbejde med - og sætte dit præg på - et spændende område i rivende udvikling.

 

Skive Kommune vægter et godt arbejdsmiljø højt og kan bl.a. tilbyde en attraktiv sundhedsordning for personalet.

 

Stillingen ønskes besat pr. 1. april 2016 eller snarest derefter.

Løn- og arbejdsvilkår efter gældende overenskomst og principperne om Ny løn.

 

Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til

Sekretariatschef Kirsten V. Løgsted, tlf. 4181 8058 eller mail kvkl@skivekommune.dk.

Socialchef Lars Kristiansen, tlf. 2969 6204 eller mail lakr@skivekommune.dk

 

Ansøgningsfrist den 20. februar 2017. Samtaler forventes afholdt den 22. februar 2017.

Kontakt

Skive Kommune

Torvegade 10
7800
Skive
Praktisk information
Oprettet:
31-01-2017
Udløber:
20-02-2017
Kviknummer:
LJA-41528693
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Konsulent og rådgivning,
Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Beregn rejse-/ruteplan
Lignende job
Randers Kommune
Randers, Østjylland
Frist:
03-08-2017
Hvidovre Kommune
Hvidovre, Storkøbenhavn
Frist:
07-08-2017